6 idei pentru un dormitor relaxant si zen

Dormitorul ne influenteaza intr-o mare masura calitatea somnului. In aceasta camera ar trebui sa domneasca relaxarea, iar grijile sa ramana la usa. Somnul insuficient favorizeaza obezitatea, diabetul, depresia si alte boli, asadar este important sa ne putem lasa in voia odihnei, pentru a ne reincarca bateriile. Am pregatit cateva sfaturi pentru a-ti transforma dormitorul intr-un spatiu calm, care sa ti ofere destinderea de care ai nevoie. 

1. Foloseste culori si materiale naturale

6 idei pentru un dormitor relaxant si zenUn design zen pentru dormitor inseamna culori naturale si tonuri calde, cum ar fi alb, gri sau bej, care induc o stare de relaxare. De asemenea, armonia cromatica intre elementele din camera este un element de care este bine sa tii cont: texturile, nuantele si materialele trebuie sa se potriveasca intre ele. Alege doua culori care se potrivesc sau joaca-te cu mai multe tonalitati ale aceleiasi culori.

Mobila in stil zen se caracterizeaza prin linii simple si clare, fara detalii complicate sau ornamentatie excesiva. Materialele naturale dau senzatia de confort, caldura si destindere.

Pozitioneaza patul langa o sursa naturala de lumina si evita sa-l pui in fata usii sau intr-o zona de trecere. De obicei, paturile inalte dau o senzatie mai mare de confort, insa alege-ti tipul de pat pe care il consideri potrivit pentru tine. Neaparat, investeste intr-o saltea buna! Foloseste perne de dimensiuni diferite, pe care sa le poti aranja pentru citit sau somn.

Pentru un plus de confort, pune langa pat un covor moale. Astfel, dimineata, cand te dai jos din pat, te vei bucura de o atingere blanda, plina de rasfat.

2. Elimina dezordinea si mentine la minim decoratiunile

Dezordinea si aglomerarea de obiecte nu incurajeaza odihna, asadar mergi pe simplitate. O camera fara multe decoratiuni este mai relaxanta pentru minte si ochi. Daca ai colectii de tablouri sau fotografii, nu le expune pe toate in dormitor, eventual gaseste-le loc in alta zona a casei. Decat sa-ti lasi dormitorul inundat de tot felul de maruntisuri si accesorii, cu care in timp te obisnuiesti si nici nu le mai bagi in seama, pastreaza doar cateva lucruri foarte dragi (un sfat de aplicat in toata casa).

3. Bucura-te de un parfum discret cu uleiuri esentiale

Uleiurile esentiale sunt o alternativa buna la odorizantele de camera realizate din ingrediente cu potential toxic sau la lumanarile parfumate cu miros agresiv. Totusi, daca ti se pare ca lumanarile dau farmec camerei, cumpara unele simple, din ceara de soia, iar pentru miros bazeaza-te pe uleiurile esentiale. Pentru un somn odihnitor, incearca urmatoarele arome:

Pune cateva picaturi de ulei esential in difuzorul/vaporizatorul de aromoterapie si bucura-te de un miros placut, natural. Te vei calma si te vei relaxa mai bine. De asemenea, poti folosi uleiurile esentiale ca sa reimprospatezi mirosul hainelor: toarna cateva picaturi pe dischete de bumbac si pune-le in colturile dulapurilor unde iti tii imbracamintea.

4. Apeleaza la plante pentru a purifica aerul

Plantele au un efect reconfortant atat vizual, ca element decorativ, cat si ca purificatoare naturale de aer, ele venind cu un aport valoros de oxigen. Aloe vera, lavanda si iedera curata foarte bine aerul, astfel ca te vei odihni mai bine. Bonsaii mici sau terariile care atarna sunt o idee excelenta daca vrei un decor zen pana la capat. Evita florile cu un miros excesiv de puternic, care te-ar putea incomoda pe timpul somnului. Descopera in acest articol alte plante ce ajuta la purificarea aerului din locuinta.

plante dormitor relaxant

5. Lasa deoparte electronicele

Scoate televizorul din dormitor. Daca acest lucru nu este posibil, asaza-l intr-un loc discret sau “ascunde-l” intr-un dulap inchis, special conceput. De asemenea, cablurile ar trebuie sa fie cat mai putin vizibile, altfel creeaza senzatia de haos.

Potrivit studiilor din ultimii ani, lumina albastra emisa de telefoane, tablete si alte gadgeturi moderne inhiba melatonina – hormonul somnului. Astfel, daca obisnuiesti sa stai cu ochii in smartphone, tableta sau laptop inainte de culcare, iti va fi mai greu sa adormi sau vei avea un somn agitat. Unele dispozitive electronice sunt prevazute cu modul nocturn („night mode”), iar lumina capata o nuanta care nu stimuleaza atat de mult ochii si creierul. Totusi, cercetatorii considera ca efecte psihologice se mentin, iar creierul este in continuare activat, ceea ce diminueaza calitatea odihnei. Asadar, cu o ora si jumatate inainte de a merge la culcare, este de preferat sa inchizi electronicele. Sau, cel mai bine, nu le lua cu tine in dormitor.

6. Utilizeaza solutii naturale de curatare

Substantele de curatare conventionale lasa in urma lor reziduuri nocive (in aer sau pe suprafetele din casa), care in timp pot provoca probleme de sanatate. Cand faci curatenie in dormitor, utilizeaza solutii organice, realizate din ingrediente naturale, non-toxice. Curata la fel de bine ca cele clasice si lasa in urma un miros placut, dar fara “cocktail-ul” de ingrediente periculoase. Iti recomandam solutia bio universala Lina Line, din nuci de sapun si parfum de lamaie, cu o formula puternica si concentrata, eficienta pentru curatarea zilnica a tuturor suprafetelor lavabile. Pentru geamuri si oglinzi, apeleaza la solutia Lina Line, care se bazeaza tot pe puterea de curatare a nucilor de sapun.

dormitor relaxant

Surse:

  • https://www.aromatherapynaturals.com/pages/essential-oils-for-the-home
  • https://www.themilitarywifeandmom.com/essential-oils-for-sleep/
  • https://sleepfoundation.org/sleep-topics/why-electronics-may-stimulate-you-bed
  • https://www.insidescience.org/news/using-electronic-devices-bed-tied-lousy-sleep

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *