Cum previi racelile de toamna

Trecerea brusca de la temperaturile ridicate ale verii la ploaia si frigul de toamna poate cauza un dezechilibru pentru organism, care devine mai vulnerabil la raceli si gripe. Ca de obicei, e mai simplu sa previi decat sa tratezi, asa ca am strans in acest articol mai multe sfaturi utile pentru a te feri de racelile de toamna.  

Raceala si gripa sunt provocate de virusuri, raspandite prin micile particule emise de persoanele bolnave prin stranut sau tuse, dar si prin atingerea suprafetelor cu mainile contaminate. Copiii, batranii si persoanele cu imunitatea scazuta sunt cei mai predispusi sa sufere de aceste afectiuni. Lipsa somnului, stresul, expunerea la umiditate excesiva si mucegai, un tract digestiv nesanatos favorizeaza de asemenea contractarea unei raceli.

cum previi racelile de toamnaSpala-te pe maini

Nu e nevoie sa apelezi la un sapun antibacterian puternic, ci spala-ti bine mainile cu apa si un sapun bio. Triclosanul, ingredientul activ din majoritatea sapunurilor antibacteriene, este foarte agresiv si pe termen lung favorizeaza dezechilibrele hormonale, asa ca opteaza pentru variante cat mai naturale. Daca folosesti un dezinfectant de maini, asigura-te ca este unul sigur, fara substante periculoase. Pentru copii, dar nu numai, iti recomandam dezinfectantul de maini fara alcool, cu aloe vera si tea tree, de la Jackson Reece. 

Hidrateaza-te

Hidratarea ajuta la buna functionare a tesuturilor si contribuie la mentinerea sanatatii organismului; acest lucru este valabil pe toata durata anului, nu doar vara, cand suntem de obicei mai atenti la consumul de lichide. Incearca sa bei apa in cantitati mici pe parcursul zilei, pentru a mentine un nivel optim de hidratare. Consumul de alcool si de cafea deshidrateaza, deci evita-le. In schimb, mizeaza pe infuziile de plante, baute caldute – echinacea, rozmarin, soc, menta sau busuioc.

Fa miscare regulat

Vremea rece te face sa-ti doresti sa stai in casa la caldura, insa nu uita sa petreci zilnic timp in aer liber si sa faci miscare. Nu doar ca te vei simti mai energica si te vei mentine in forma, dar sistemul tau imunitar va beneficia de pe urma exercitiilor fizice, astfel ca ii va fi mai usor sa tina racelile la distanta.

Odihneste-te suficient

Pentru ca organismul sa se poata reface, respecta orele de somn si dormi cat ai nevoie ca sa te simti odihnita (6-8 ore de somn pe noapte ar trebui sa fie suficiente). 

Foloseste uleiuri esentiale

Apeleaza la uleiurile esentiale de eucalipt, tamaie, oregano sau cuisoare, care au proprietati antibacteriene si antivirale. Foloseste-le intr-o lampa de aromoterapie, pentru baie (2-3 picaturi in cada de baie), intr-un vaporizator sau un spray pe baza de apa (1-5 picaturi in 100 ml apa).

Asigura-ti mineralele si vitaminele necesare

O dieta diversificata va acoperi necesarul de minerale si vitamine, astfel ca organismul tau va fi mai pregatit sa lupte cu virusii. Vitaminele C, D si zincul sunt de baza in sezonul de toamna, iar daca nu ti le poti asigura doar din alimentatie, apeleaza la suplimente. Evita zaharul, fast food-ul si produsele de patiserie ultraprocesate, din faina alba, care sunt doar calorii goale si nu contribuie cu nutrientii necesari organismului.

ghimbir raceala

Alimente de ajutor impotriva racelii

  • Supa de oase contine aminoacizi si minerale care sustin in mod natural sistemul imunitar. Pune oasele intr-un vas mare si acopera-le cu apa, apoi adauga 2 linguri de otet de mere, pentru a stimula eliberarea nutrientilor. Incalzeste vasul incet, adu lichidul la temperatura de fierbere, apoi lasa-l cateva ore la foc mic. Pentru un plus de vitamine, completeaza cu legume, cum ar fi ceapa, usturoi, morcovi si telina.
  • Sub forma de infuzie, ghimbirul face minuni impotriva racelilor, putand fi consumat pentru preventie, dar si ca tratament ajutator. Rade 1-2 linguri de radacina de ghimbir proaspat si toarna apa fierbinte, iar pentru a-i spori eficienta adauga un pic de miere.
  • Datorita proprietatilor antibacteriene si antivirale, usturoiul este de folos pentru sistemul imunitar. De preferat, consuma-l crud, zdrobit sau taiat felii. Il poti adauga in salate sau cand mancarea este aproape gata, pentru a-si pastra calitatile active.
  • Iaurtul si kefirul. Prin continutul de probiotice, adica de bacterii bune, aceste doua alimente contribuie la sanatatea digestiva, ceea ce faciliteaza si functionarea sistemului imunitar.
  • Pestele. Somonul, tonul si macroul sunt bogati in acizi grasi Omega-3, care reduc inflamatiile din corp, astfel ca sistemul imunitar poate lucra la capacitate maxima.

raceli toamna


Surse

  • https://www.motherearthnews.com/natural-health/herbal-remedies/colds-and-flu-zm0z12djzhir
  • https://draxe.com/natural-cold-remedies/
  • http://www.sfatulmedicului.ro/Gripa/ghid-practic-de-prevenire-al-racelii-si-gripei-in-acest-sezon_13663
  • http://www.health.com/health/gallery/0,,20631007,00.html#boost-your-immunity

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *