Cum să-ți îmbunătățești dispoziția în mai puțin de 10 minute

În general, schimbările necesită timp și nu se petrec peste noapte sau cât ai bate din palme. Totuși, când vine vorba de starea de spirit, lucrurile stau un pic diferit.

Dacă te simți trist, agitat, anxios sau descurajat, poți face câteva activități care îți vor îmbunătăți dispoziția într-un timp foarte scurt. Partea și mai bună este că aceste lucruri se află la îndemâna oricui și nu implică un consum mare de energie sau resurse. 

Iată 10 strategii pentru a-ți îmbunătăți starea în mai puțin de 10 minute:

cum sa-ti imbunatatesti dispozitia

  1. Fă mișcare

Se știe că activitatea fizică moderată are efectul de a îmbunătăți imediat starea de spirit datorită eliberării de endorfine, numite și „hormonii fericirii”. Așadar, tot ce trebuie să faci este să-ți pui sângele în mișcare prin dans, yoga sau câteva exerciții simple. Pe Youtube găsești o grămadă de clipuri cu antrenamente scurte, ce nu necesită mult timp sau accesorii complicate.

  1. Miroase ceva plăcut

Anumite parfumuri au capacitatea de a ne alina, fapt demonstrat și de știință. Aroma de portocală (sau ulei esențial de portocale) sau lavandă (sau ulei esențial) poate reduce anxietatea și îmbunătăți dispoziția. Sunt eficiente și alte mirosuri care îți amintesc de o experiență plăcută (de exemplu, mirosul de măr copt, de iarbă proaspă tăiată, de scorțișoară etc).

  1. Ascultă muzică

Dacă îți propui să-ți îmbunătățești dispoziția cu ajutorul muzicii, nu uita un lucru foarte important: setează-ți intenția de a te simți mai bine și concentrează-te pe melodiile alese. Un studiu  a arătat că cei care ascultă muzică în timp ce își propun să fie mai fericiți au mai mari șanse de reușită decât cei care ascultă pur și simplu muzică, fără să-și fi stabilit vreo intenție. Contează și tipul de muzică pe care îl alegi: tempourile rapide, alerte te pot energiza, în timp ce melodiile relaxante sunt de folos când te simți neliniștit sau copleșit.

  1. stare de bineVorbește cu o persoană dragă

A împărtăși prietenilor de încredere ceea ce simțim ne ajută să avem o altă perspectivă asupra situației și să obținem susținere și sfaturi din partea lor. Nu ezita să vorbești cu prietenii apropiați sau cu cineva din familie despre emoțiile tale și cere ajutorul dacă ai nevoie. În cazul în care crezi că nu poți discuta despre ceea ce simți, o îmbrățișare sau o activitate desfășurată împreună cu o persoană dragă poate ameliora situația.

  1. Scrie o listă a recunoștinței

Ia o foaie de hârtie și un creion și notează lucrurile pentru care ești recunoscător la momentul prezent. Gratitudinea are beneficii la nivel mental și fizic: imunitate puternică, energie, optimism, creativitate și o capacitate mai bună de relaxare. Indiferent cât de mărunte sunt motivele tale de recunoștință (pătura pufoasă cu care te învelești, aprecierea primită la job, o mâncare gustoasă, cafeaua aromată etc.), ele te pot ajuta să-ți echilibrezi perspectiva asupra vieții tale în aceste clipe.

  1. Ieși la aer

Ieși la o plimbare în aer liber, de preferat într-un parc sau un spațiu verde. În cazul în care e și soare, cu atât mai bine! Chiar dacă e o zi întunecată/ înnorată, timpul petrecut afară te va re-energiza.

  1. Fă un gest frumos pentru altcineva

Când nu ești într-o dispoziție prea bună, îndreaptă-te spre altcineva pentru a-i aduce un zâmbet pe chip. Micile acte de bunătate ridică starea de spirit, așa că ambele persoane au de câștigat din gesturile de bunăvoință: atât cel care primește, cât și cel care oferă. Iată câteva recomandări de gesturi mici și frumoase care îți pot îmbunătăți starea în timp ce oferi, la rândul tău, bucurie:

  • Scrie un mesaj de încurajare pentru un prieten
  • Lasă o recenzie pozitivă pentru un produs/ serviciu/ local care îți place
  • Plătește o cafea în plus pentru următoarea persoană care o va cere (“Cafea în așteptare”)
  • Fă un compliment sincer
  • Exprimă-ți aprecierea față de un coleg/ șef pe care îl admiri
  • Sună pe cineva drag cu care nu ai mai vorbit de mult
  1. Ia o gustare delicioasă și sănătoasă

Nu doar că sunt gustoase și pline de nutrienți, însă îmbunătățesc și starea de spirit. Proprietățile lor benefice se datorează unor substanțe și minerale cum ar fi: flavonoide, antioxidanți, magneziu, aminoacizi etc. Printre alimentele de folos se numără: migdalele, ciocolata neagră, fructele de pădure, legumele cu frunze verzi, ceaiul, pe care le poți savura când ai nevoie de un impuls pentru buna ta dispoziție.

  1. Respiră profund

Când ești stresat, obosit sau neliniștit, câteva minute de respirație profundă îți vor destinde corpul și mintea, acționând ca un buton de refresh. În plus, respirația te va face să fii mai conștient de momentul prezent și să te conectezi mai bine la propriul corp. Poți face exerciții de respirație simple sau în cadrul unor practici yoga sau tai chi.

  1. Vizionează un clip amuzant

Râsul te face să te simți bine fizic și mental, așa că nu ezita să folosești acest mic truc pentru a-ți însenina dispoziția. Vezi un video nostim sau, și mai bine, apelează la prietenul/colegul mereu pus pe glume, care va găsi cu siguranță un banc să te înveselească.

prieteni stare de bine


Surse:

  • https://chopra.com/articles/simple-ways-to-improve-your-mood-in-5-minutes-or-less
  • https://www.psychologytoday.com/us/blog/hide-and-seek/201701/10-simple-ways-improve-your-mood-when-youre-feeling-down
  • https://greatist.com/happiness/34-ways-bust-bad-mood-ten-minutes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Înscrie-te la newsletterul nostru!