Uleiuri esentiale pentru un masaj de vis

Atingerea este un mod special de a transmite energii si emotii, de a comunica. Un masaj bine facut relaxeaza si ofera confort nu doar fizic, ci si psihic, eliminand stresul si oferind alinare. Daca nu ai cunostinte anatomice si nu ai urmat un curs specializat, dar vrei totusi sa oferi un masaj de relaxare, uite ce trebuie sa stii: 

Pregateste uleiul de masaj. Acesta poate fi unul gata preparat, special pentru masaj, sau poti alege o crema ori un ulei vegetal (de cocos, migdale dulci, avocado, masline, samburi de struguri, jojoba etc). Uleiul de cocos este o optiune excelenta, naturala si blanda cu toate tipurile de piele. Are un efect hidratant, ajuta la mentinerea elasticitatii pielii si previne imbratranirea prematura a acesteia. Cea mai simpla reteta de lotiune de masaj? La 200 ml ulei vegetal de cocos adauga 2-6 picaturi de ulei esential.

Uleiuri esentiale masajUleiuri esentiale pentru masaj

  • Lavanda – relaxeaza muschii contractati si congestionati
  • Musetel roman – decontracteaza si repara
  • Rozmarin – calmeaza inflamatiile articulare
  • Ienupar – amelioreaza durerea, inflamatia si reumatismul
  • Eucalipt – usureaza articolulatiile dureroase
  • Pin – ajuta la reconstructia osoasa si are un efect benefic pentru plamani
  • Cajeput – actioneaza asupra nevralgiilor, dreneaza toxinele si relaxeaza muschii
  • Oregano – lupta impotriva durerilor musculare si neurologice
  • Ghimbir – antiinflamator
  • Ylang-ylang – tonifica organismul obosit, este eficient in caz de nevralgii
  • Citrice (lamaie, portocala, grepfrut, mandarina) – contribuie la imbunatatirea microcirculatiei periferice

Pentru cei care prefera uleiurile de masaj deja preparate, insa tot din ingrediente naturale, avem urmatoarele recomandari de la Trio Verde:

Incalzeste bine camera unde faci masajul pentru a evita racirea corpului. Poti folosi un prosop incalzit pe calorifer, mai ales in cazul persoanelor sensibile, ale caror extremitati se racesc repede.

Creeaza o atmosfera relaxanta, confortabila, cu mici lumanari si muzica ambientala.

Ai grija la propria ta stare. Prin atingere, transmiti emotii si ganduri, asa ca e important ca mintea ta sa fie relaxata si cu ganduri pozitive cand oferi un masaj unei alte persoane. Concentreaza-te pe gesturi, evita sa-ti lasi mintea sa alunece spre probleme sau nemultumiri.

Nu turna uleiul de masaj direct pe piele, ci pune-l mai intai in palmele tale, pentru a-l incalzi. Abia apoi foloseste-l la masaj.

Imagineaza-ti ca ai in maini un aluat fraged. Maseaza pielea cu rabdare, nu apasa cu forta muschii, nu-i ciupi si nu intinde puternic articulatiile.

Persoana care primeste masajul nu trebuie sa simta durere, ci doar o presiune placuta. Intreaba la inceput daca apesi suficient de tare sau daca e nevoie de o atingere mai blanda. Pentru un masaj mai puternic, apleaca-te mai mult si foloseste-ti greutatea corpului.

Masajul trebuie sa fie simetric. Dupa ce masezi o mana, de exemplu, efectueaza imediat aceleasi procedee si la cealalta.

Cand masezi membrele, porneste de la degete si apoi urca spre partea superioara.

Evita masajul: in caz de febra, la mai putin de o ora de la o masa copioasa, la persoanele care au suferit recent un traumatism sau care au plagi deschise, echimoze sau fracturi, o problema serioasa de spate, dureri de spate sau gat, vene varicoase. Viitoarele mamici trebuie sa fie atente uleiurile folosite, deoarece unele din ele nu sunt recomandate femeilor insarcinate.

masaj relaxare

Surse:

  • „Sa ne tratam natural tot anul“ – Dr. Jean-Christophe Charrie, Marie-Laure de Clermont Tonnerre.
  • „Masajul” – Beata Aleksandrowicz
  • https://www.coconutmagic.com/blog/295/essential-oil-coconut-oil-blends-for.html
  • https://lifehacker.com/5871832/how-do-i-give-better-massages

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Înscrie-te la newsletterul nostru!